Recenze: Utrpení těla je bizarní masakr, který nedokážete odložit!

Zoey se svou postavou nebyla nikdy spokojená. Nic si nenalhávala, byla tlustá. Chtěla si jen koupit knihu o hubnutí. Třeba by to tentokrát vyšlo. Třeba… Jenže stačilo jedno setkání a pak tma. Když se probudila, ocitla se na odtučňovací kúře, kterou si nedokázala představit ani v nejtemnějších snech. Strach. Znásilnění. Mučení. Bestialita. Nevěděla, co ta slova znamenají. Teď to poznává z první ruky. A bude toho ještě víc…

Nemůžete říct, a to v žádném případě, že jste nebyli varováni. Anotace z ní jasně a z obálky na vás kouká nejen dosti výmluvný obrázek, ale i doporučení 18+. Důrazně vás prosím, berte to vážně! Tady není prostor pro experimenty. Jste-li útlocitní, nesnesete krev, násilí, sex, brutalitu, mrazivost, drsnost a další mnohem horší zvrhlosti, ruce pryč, čelem zad a pochodem vchod úplně jiným směrem.

Pominu-li obálku, kniha se tváří zcela nevinně. Drobná a útlá, krásně propracovaná po grafické stránce nejen navenek, ale i uvnitř. Chystá si na vás tři části. Utrpení těla a dvě povídky – Jasmín a česnek, Experiment s podstatou lidství. Upřímně, pokud dokážete dojít na konec Utrpení, zdaleka nemáte vyhráno. Jasmín a česnek vás rozeberou komplet a Experiment vás už jen dorazí.

Zoey netušila, o čem ta divná ženská mluví, ale věděla, že v New Yorku není nic neobvyklého, když vás zastaví podivíni. Dokonce ani v knihkupectví nebyla v bezpečí. I cvoci si rádi něco přečtou.

Čím? Anotace se nás snaží připravit na nejhorší, nicméně člověk je tvor nepoučitelný a často nezná svou míru. Snesu hodně. Nevadí mi brutálnější sexuální praktiky. Vyjma násilí na dětech překousnu snad cokoli. Pokud mám správně zvrácenou náladu a chuť na něco bizarního, jsem celkem otevřený čtenář. Na surovost a brutalitu Monicy J. O´Rourke mě však nepřipravilo vůbec nic.

A to není to nejhorší! Položím vám zásadní otázku: Je šílenější ten, kdo takovou krutě bizardní jízdu napíše, nebo ten, kdo ji hltá a nedokáže přestat? Ve skrytu duše si myslím, že si vypolstrovanou celu zasloužíme obě. Možná si říkáte: 192 stran, co to je? Pohodička! Možná tak u harlekýnky. Tady nic takového neplatí. Byla přesně vystižena míra. Pět stran navíc, a už by to bylo komplet přes čáru.

Příběh je líčen s takovou mrazivou uvěřitelností, až mi několikrát spadla brada. Dvakrát jsem dokonce knihu odložila s tím, že dál prostě ne. Nedočtu, odkládám, končím, finito! Abych za pár minut viděla svou vlastní ruku natahovat se po výtisku na stole, protože jsem musela vědět, jak to bude pokračovat! Dechberoucí nechutnost, a nejhorší na tom je, jak reálně a uskutečnitelně všechno zní. Klidně bych věřila, kdyby mi někdo tvrdil, že se autorka inspirovala skutečnými událostmi. Bez mrknutí oka, protože lidé jsou schopni šílených věci. Na to nikdy nezapomínejte.

V anotaci máte základní vodítka. Monica J. O´Rourke vám dá krátkou chvíli na rozehřátí, a potom vás vrhne do pekla. Dostanete přesně to, co vám slibuje a šok bude střídat šok. Znechucení další znechucení a nevěřícným vrtěním hlavou si dost možná zablokujete krk. Nicméně pokud jste stejně naložení jako já a Utrpení těla se vám trefí do nálady, nepřestanete, dokud nebude po všem. A i poté budete sedět a vydýchávat. Mně to trvalo dva dny.

Četla jsem toho hodně… široký záběr žánrů, autorů i témat, avšak tenhle bonbonek je velice kvalitní, šokující, bizarní, neočekávatelný a zvráceně fascinující horor, jaký nemá obdoby. Hodně výstižně autorčin styl vystihuje část z medailonku na webu nakladatelství Golden Dog:

Tvorba Monicy J. O’Rourke je specifická použitím brutality a násilných scén spolu s erotikou, kdy hranice mezi oběma světy se mnohdy stírají ve scénách, které vám pohnou žaludkem, útočí na váš vkus, ale rozhodně nejsou jen prvoplánové. Monica je také editorkou a korektorkou.

Teď máte kompletní představu, co teoreticky očekávat. Realita ale bude úplně jiná, věřte mi. Rozseká vás stejně jako některé postavy! Jen s tím rozdílem, že vy se na závěr zvednete a odejdete po svých.

Zdroj obrázku: goldendog.cz

Monica J. O’Rourke Utrpení těla