Recenze: Svižná pohádka Roalda Dahla Prevítovi potěší dítě i dospělého

Netrap zvířátka, jinak se ti to vymstí.

Několik knih od Roalda Dahla jsme tady už měli. Jednalo o sbírku povídek pro dospělé s jeho typicky suchým a důstoným britským humorem a Neuveriteľné príbehy, které vyšly jen ve slovenštině. Známější je ale Dahl svými pohádkami pro děti jako je Karlík a továrna na čokoládu, Obr Dobr, Matilda nebo Čarodejnice.

Jeden z takových příběhů pro nejmenší je právě Prevítovi. Prevítovi jsou manželé a jsou to prevíti. Žijí v domě bez oken, aby se jim nikdo nekoukal dovnitř, obklopení zahradou z bodláků a chovají opičky. Pan Prevít z nich chce udělat obrácený opičí cirkus, takže je nutí, aby veškeré činnosti prováděli hlavou dolů. Jak už to má Dahl ve zvyku, většina jeho knih má morální ponaučení, a žádný zloduch nebude těžit ze své špatnosti dlouho.

Prevítovi bych označila za příběh pro opravdu nejmladší čtenáře. V doporučení je napsáno, že je kniha vhodná pro děti od 7 let. Sama bych ji ale klidně četla mladší ratolesti beze strachu, že by pointu nepochopila. Kniha je velmi tenká, doplněna mnoha obrázky a (na rozdíl od mnoha jiných Dahlových počinů) nemá otevřený konec. Moje matka mi nikdy jako malé holčičce nečetla takže ve chvíli, kdy už jsem číst uměla, sahala jsem po složitějších tématech, proto jsem toto četla až jako dospělá. Nicméně, pokud by se mi toto dostalo do ruky v dětství, určitě bych byla nadšená. I vy velcí, pokud se chcete vrátit do přirozené dětské mysli, Prevítovi jsou milý příběh, který budete mít za půl hodiny zhltnutý, a zůstane vám po něm příjemná chuť v ústech ještě několik dní.

Zdroj obrázků: cbdb.cz, knizniklub.cz

Roald Dahl Prevítovi