Recenze: Fotografie smrti – nejasný žánr s jasným závěrem

Další nová autorka? Je to tak, neodolala jsem a vrhla se na další neznámou autorku. Popostrčila mě anotace, protože rozhodně nezněla jako něžná romantika či provokativní erotika. Vítaná změna, která sem tam přijde vhod. Šlo o krok vedle nebo jsem se trefila do černého?

Vítejte v Burning Cove v Kalifornii, kde se pod hollywoodským pozlátkem skrývá nemilosrdný vrah…

Obal se tváří tajemně a absolutně nic nenapoví. Bude tam špetka thrilleru? Detektivky? Romantiky? Jaké časové období? Pátrání po autorce mě ovšem přesvědčilo, že se rýsuje zajímavý kousek. Proč? Oblíbená dětská otázka. Protože tato dáma je trošku jako chameleon. Podle všeho má sedm různých autorských pseudonymů! Nejaktivněji v poslední době používá tři:

1. Pod jménem Amanda Quick vydává knihy, které by se daly označit jako historické romance se špetkou napětí. Historické proto, že třeba dnešní Fotografie smrti se odehrává ve třicátých letech dvacátého století.
  2. Jako Jayne Ann Krentz píše romány ze současnosti
  3. A když chce utéct do budoucnosti, najdeme ji pod jménem Jayne Castle.
  4. Další jména, která v minulosti používala, jsou: Jayne Taylor, Jayne Bentley, Stephanie James a Amanda Glass – tomu tedy říkám matení nepřítele!

Ke knize – já mám na ty anotace jednoduše pifku. Zase mi přijde zbytečně obsáhlá. Ale chápu. Doporučím vám následující postup: Čtěte anotaci, když si knihu vybíráte, kupujete nebo půjčujete. Než se pustíte do samotného čtení, už ji nečtěte. Pokud budete tápat, kdykoli po ní můžete sáhnout. Mně se tento postup velice osvědčil. Snadné jako facka a funguje to.

Rozjezd je oproti jiným příběhům pomalejší, což nebývá nutně na škodu. Někdy je lepší neskočit do všeho rovnýma nohama, nýbrž postupně se ke všemu propracovat. Počet stran není nikterak ohromující ani svazující, takže směle do prvních kapitol. Přestože nejde o nic světoborně akčně strhujícího (jsouc rozmazlená Carterem, Bryndzou, Castillo či jinými), byla jsem mile překvapena.

Možná jsem čekala víc temnoty nebo násilí, ale Fotografie smrti není prvoplánově ani thriller, natož detektivka. Spíš napínavější romantika s thrillerovo-detektivním nádechem. Je hodně těžké zařadit do škatulky něco, co je avizováno prostě jako román. Jinak: Chcete-li čistokrevný thriller, vyhledejte tři výše zmíněná jména. Žhavou či průměrně žhavou erotiku ze současnosti? Moreland, Keeland, Ward, Lauren. Brutálnější a pikantnější erotiku? Reisz, možná Whitney G., Easton, Wilder… tady erotiku nečekejte a ani nehledejte. Celou recenzi najdete zde.

Zdroj obrázku: Baronet.cz

Amanda Quick Fotografie smrti