Recenze: Dokonalá manželka je svižná jednohubka

Jméno Blake Pierce mi nic neříkalo, dokud jsem se nezačetla do prvního dílu čert-ví-kolikadílné série s hlavní postavou forenzní psycholožkou Jessie Huntovou. Nebudu vás lámat ke čtení, ale shrnu vám svůj postoj k první knize Dokonalá manželka (kterou brzy budou následovat i další díly – protože jednohubky na odreagování s detektivní zápletkou jsou fajn).

Jessie se před dvěma lety provdala za chlápka, se kterým se znala a se kterým žila kolem deseti let. Přestěhovala se s ním z centra města na předměstí, mezi bohaté rodiny, které pravidelně navštěvují jeden klub. A zrovna o ten má Kyle, manžel Jessie, nemalý zájem. Jessie se to sice nelíbí, prostředí se jí extra nezdá, ale má to kousek do zařízení, kde je vězněn Hannibal Lecter. Doprčic, pardon! Sedí tam nějaký psychopat, jehož jméno je podřadné (minimálně pro mne), se kterým mluví přes plexisklo a který toho o ní ví víc, než by jí bylo milé. Jenže i ona o něm ví něco, co není milé lidem, kteří jí dohodili možnost s ním mluvit… No, takže každý v té knize něco tají, dokud do toho nekopne sousedka a kolotoč se nezačne točit rychleji a do absurdnějších rozměrů. Jenže to vám dojde až po dočtení, kdy si oddechnete, že to teda byla jízda. A začnou vám naskakovat myšlenky a souvislosti a díky prosté dedukci odhalíte děravá a hluchá místa.

Byla mi Jessie sympatická? Ano, byla. Sice mohla být maličko bystřejší, nebo nám mohl autor zprostředkovat více jejích silnejších myšlenek a postřehů. Připomínal mi ten psychopat, jehož jméno jsem si ke konci příběhu ani nečetla, někoho? Komu by nepřipomínal Hannibala, že… Bylo prostředí a pozadí příběhu divné? Ano, bylo. Ačkoliv nesmím vynechat skutečnost, že se autorka snažilal o co nejvíce věrohodné zázemí. Bohatý a hodně cílevědomý muž, pohledný, chce s rodinou žít mimo centrum velkoměsta. A tak než se narodí mládě, na kterém se pracuje, v rámci firmy rozjede novou pobočku své firmy v přímořském ráji bohatých rodinek. Ženy tam nemusí do práce, protože chlapi se koupou v prachách. Takže i Jessie může v klidu studovat a získat tak titul z forenzní psychologie. Vývojem událostí si autorka pojistila i zbytek příběhu – víceméně žádné finanční starosti… Jenže kde jsou boháči, tam jsou štětky a znuděné manželky. A i když se autorka jistě snažila, prostě zkombinovala do jednoho příběhu moc odboček od té hlavní – od Jessie a její minulosti…

Když nad knihou přemýšlím, dokud se nerozjelo finální martýrium, které Blake přepískla víc než maličko, kniha se mi líbila. Byla více psychologická. A i když i průměrná lama musela tušit, co je pod povrchem, kniha nebyla extra přitažená za vlasy. Průměrná, ale hodně čtivá detektivečka na motivy jiných děl (na Databázi třeba zmiňované Stepfordské paničky, mnou omílaný Harris…). Zajímavá. Pak autorcei přeskočilo. Nebo ji možná napadl jiný zvrat. A aby měla motivy na minimálně dvě další knihy, tak z nic moc předpřípravy vykřesala zlom, který shodil Jessie (i když se ji potom snažila chránit psychologickými kecy). Přičemž byl tento zlom rychlý a přitažený za vlasy jako kočka v BDSM pornu.

Na závěr ale podotýkám, že tuto oddechovou sérii brakové literatury, kterou ve fantaziích opravdu za psychologický thriller označit jde, budu i nadále číst, protože mne zajímá, zda Jessie projde vývojem nebo se celý příběh táhnoucí se knihami s názvem DOKONALÁ zvrhne v komedii.

A protože se to dobře četlo, nebudu kecat, no. (mezitím bude záměrně mezera delší…)

Blake Pierce Dokonalá manželka