Recenze: Příliv pokračuje, jsou tu Temné hlubiny!

Začneme zostra: Pokud jste nečetli první díl Příliv, na dvojku rovnou zapomeňte. Spousta věcí by vám unikala a nedávala smysl. Navazují na sebe. Nebuďte lamy a jeďte popořadě! Vracíme se do prosluněné Kalifornie k hrdinům, kteří si vesele hazardují se životem, tokají jako smyslů zbavení a taky surfují. Mimo jiné.

U erotických příběhů se nám nějak usídlilo střídání vyprávění děje z pohledu dvou hlavních postav. Tady převažuje verze v podání Nicole, a Daniel se sem tam nepravidelně mihne. Což je celkem osvěžující. Co se týče děje, máme tady starý dobrý osvědčený scénář. Milují se, vše jim klape, sem tam menší hádka nebo mráček, a tak se osud rozhodne, že jim do toho hodí vidle, ať je nějaká sranda. No, a protože je Daniel profi surfař. No tak, to už dáte dohromady i sami, ne?

Hele, co vám budu nalhávat, je to klišé jak vrata. Jenže funguje. Lucie Schánělová má děj promyšlený a je to znát. Nejsou hluchá místa, nikdo se nikde jen tak neplácá a pořád se něco děje. Když už se hrdinové neprohánějí ve vlnách, řeší osobní problémy, nálady, vztahy. I omáčka okolo hlavní dvojice je vychucená akorát. Není jí ani málo, ani moc. Dostaneme odpovědi na některé otázky z jedničky a na jiné zase ne. Však klid, pokud stále platí původní verze, měla by být i trojka.

Co se mi líbí méně je Nicole. Já vím, že hlavní hrdinku či hrdinu nemusíme nutně zbožňovat a zobat mu z ruky, ale ta holka je tak pitomá až to bolí. Je mladá, takže ví kulové o toxickém vztahu a sebedestruktivním chování a občas se chová jako totální… no kráva, to se nedá říct nijak kulantně. Je tak zamilovaná, až je z ní prakticky otrok. Vše jen pro to, aby byl Daniel šťastný, spokojený, nešel jinam a ona o něj nepřišla. Jistě, sem tam vystrčí růžky, jenže na můj vkus neskutečně málo. To není vada knihy. Jde o mé zkušenosti a názory na vztahy. Díky bohu, i ona si projde určitým vývojem a je tu náznak jakéhosi zrání. V tu správnou chvíli se k problému postaví dospěle a hlavně rozhodně, aby si chlapec nemyslel, že mu všechno projde, i když se mu právě život parádně podělal.

Temné hlubiny jsou pikantní. Zejména, pokud máte rádi trochu toho zvrhlejšího sexování, které je sice popsané obsáhle, avšak ne doslovně krok za krokem. Je ponecháno i místo pro fantazii a jsme ušetřeni výrazů jako klacek, jeskyňka, broskvička a podobně. Díky, Lucie! Technicky se mi tedy druhý díl líbil o poznání více. Ubylo nelogičností a já jsem velice spokojená. Objevila se i Aljaška, i když ne na dlouho, a stala se osudovou v několika směrech.

Máte-li rádi arogantní chlapáky, co mají ego o velikosti Empire State Building, arogance za dva a sexuální apetit jako králíček Duracel na kokainu, vítejte! Ne, nedělám si legraci. Daniel je magor! Krásně se o něm čte, ale doma tohle mít nechcete. Nebo jo? Čtivý příběh o lásce mladé dívky a profi surfaře, který projde nejednou zkouškou (jejich vztah, ne surfař, i když – vlastně obojí), kde nepřítelem nejsou okolnosti, ale občas i oni sami a jejich minulost. Romantický, ale ne kýčovitý. Napínavý, ale nijak šokující. Lucie Schánělová sama sobě zvedla laťku a já jsem ráda, že je na světě slušně čtivý počin, který nemám chuť podpálit.

zdroj obrázku: Albatrosmedia.cz

Lucie Schánělová Příliv - Temné hlubiny