Recenze: Romanticky sladký Osudový dopis

Blýská se na lepší časy? Čtete romantické nebo eroticky laděné knihy ve větším množství? A máte občas, stejně jako já, pocit, že autorům a autorkám docházejí nápady? Tak vězte, že Vi Keeland a Penelope Ward daly hlavy dohromady (ne poprvé) a zkusily na to jít jinak… alespoň trošku. Snaha se počítá, avšak vyšlo to?

Můj milostný příběh začal dopisem. Nebyl však od muže, do kterého jsem se nakonec zamilovala. Napsala ho milá dívenka jménem Birdie Maxwellová a poslala ho do redakce časopisu, v níž jsem pracovala. Abyste věděli, můj zaměstnavatel jednou za rok plní pár přání čtenářům. Do té doby však zbývala ještě řada měsíců. A tak jsem jí některá přání splnila sama. Bylo to neškodné…aspoň jsem si to myslela. Až do toho dne, kdy jsem to nechala zajít moc daleko…

Přiznejme si na rovinu, že romantiky a erotiky je v současné době na trhu neuvěřitelné množství. Překvapit tak čtenáře, zaskočit ho či zaujmout něčím novým není vůbec nic snadného. Občas na to ani dvě autorské hlavy dohromady nestačí. Ano, i osvědčené duo může šlápnout vedle. Jsem však ráda, že to není případ knihy Osudový dopis.

V knize Osudový dopis se Vi Keeland i Penelope Ward dost dařilo. Vytvořily totiž příběh, který se přesně hodí do předvánočního období, přestože jeho obal Vánoce absolutně neevokuje. Jak trefně poznamenala má kolegyně z redakce Knížní díry: „Chlapec na obálce vypadá, že mu přišel dopis, on neumí číst a nemá, jak se dozvědět, co v něm je.“ Díky, Jani! Hlavní hrdina skutečně zoufalý je, nicméně z úplně jiného důvodu.

Sandie je… odlehčená verze Carrie ze seriálu Sex ve městě. Píše sloupek, ale ne o sexu a vztazích, pouze o randění. A má na starosti i vánoční rubriku. Nečeká, že jí dopis pro Santu přistane v poště se značným předstihem. Dokonce ani, že si sama pořádně zamotá život, když se do věcí vloží s až extrémní vervou. Stane se…. Nebudu vám lhát. Je to sladký. Sladký tak moc, že si ten čaj, co k tomu budete popíjet, dejte raději bez cukru.

Jenže tím negativní výtky končí. On je Osudový dopis totiž taky hodně milý, čtivý, kouzelný, nostalgický, jemný, nenásilný… v určitém období měsíce si připravte kapesníky. Zejména pokud vám někdo hodně blízký zemřel na rakovinu. Bez spoilerů.

Osudový dopis není typ knihy, která vám nedovolí jít spát, protože je napínavá. Nebudete se chtít odtrhnout z jiného důvodu. Bude vám s ní neuvěřitelně příjemně, místy až pohádkově (v dobrém slova smyslu). Pohladí vás po duši. Ano, Sandie vás bude chvíli štvát, neb je trošku na palici a její odvaha se místy tluče s nebetyčnou drzostí, ale co už. Jsou takoví lidé a na druhou stranu: odvážnému štěstí přeje.

Kdo rád čte v ich-formě a holduje tomu, když se v příběhu střídá mužský a ženský pohled, přijde si na své. Pokud hledáte větší množství erotiky, která je navíc rozvedená detailněji, tak vás zklamu. Tady se docela šetřilo. Je tu někdo, koho bavily scény s kozou v Drzém bastardovi? Mám dobrou zprávu, tady řádí Marmaduk!

Hodnocení bych shrnula následovně: Uvolněný román pro ženy od osvědčených autorek, které buď milujete, nebo hlasitě klejete, proč nevychází raději jiné. Dostane se vám všeho, co od tohoto žánru zpravidla očekáváte: romantika, emoce, láska, tajemno, okouzlení, lehce erotický nádech, svižné dialogy a atmosféra, která vás vtáhne svou nenásilností a bezprostředností… Někdy jednoduše není potřeba tlačit na pilu a vymýšlet hokusy pokusy. Stačí magická myšlenka a vychucená omáčka okolo. Osudový dopis se děvčatům skutečně povedl. Proč jsem tedy nedala plný počet? Protože vím, že to svedou ještě lépe!

zdroj obrázku. baronet.cz

Vi Keeland, Penelope Ward Osudový dopis