Recenze: Vtipná hra slov v Jejích třešničkách na jeden večer

Penelope Bloom jsem znala, zahlédla jsem humbuk kolem jejího Jeho banánu. Když pak vyšly Její třešniky, zájem opadl, neboť jsem se bála, že to bude Banán z pohledu ženy. Tím jsem přestala celou sérii Objekty touhy sledovat. Nu a pak jsem narazila na Jeho balík, kde se jako vedlejší postava objevoval William a jeho žena Hailey. Ti dva mne zaujali natolik, že jsem po druhém dílu sáhla hned a další noc měla v plánu nespat, dokud ji nepřečtu!

Naštěstí jde opravdu o jednohubky na zlepšení nálady. Myslím si, že Třešničky byly dokonce o dost kratší než Balík. Líbilo se mi, že v nich nebylo tolik sexu, ale spíše se autorka věnovala chemii hlavních hrdinů a slovním přestřelkám. Nejsem nijak prudérní, ale popisy sexu mne nebaví. Ne česky, ne klasického sexu. představte si český překlad – hýždě, buchtička, broskvička, zadnice, pták, péro – je to všechno, jen ne samo o sobě erotické. Hodně se mi ulevilo ve chvíli, kdy měli William a Třešnička uvolněný a vtipem protkaný sex.

Vtipných výměn ovšem bylo tolik, že v druhé půlce jim čas od času došel dech. Jako by se Bloom snažila být vtipná na sílu, protože takový miliardář se sklony ke kleptomanii být musí. Odlehčený tón příběhu pomáhal. Nešlo o extra vadu na kráse, když se někdo zadýchal nebo přišel prázdný moment, kdy jsem si říkala, že snad raději půjdu spát.

Musím hodně ocenit další netradiční řešení vztahové krize, která většinu podobných brakovek degraduje na prolistování se ke konci (ne, fakt nemám náladu v romanťárnách na deprese hrdinů, jak si doprdele nemůžou sednout a promluvit si a problém vyřešit… patetické, když jsem přesně jako oni, že?) a užití si happy endu. Zde vzaly do rukou osud vztahu i další postavy příběhu a vyústění situace bylo rozkošné. Vtipné. Originální. Splněný sen každého, kdo má rád dorty a občas je naštvaný (ok, mluvím hlavně za sebe!).

Bohužel, nebo bohudík (?), byl v Třešničkách hodně často vidět Bruce a jeho žena, byla zmiňována Williamova trofej, takže se nedá nic dělat. Budu si muset přečíst i Jeho banán. A protože mám lehké OCD, Zákusek na sebe nenechá dlouho čekat. Možná si říkáte, proč čtu na přeskáčku, když se objevují postavy s vyzrazenými konci v dalších dílech. Ačkoli mám moc ráda chronologii a ctím záměr autorů, u knih, dokud neznám konec, jsem ve stresu. Plus u brakovek snad nikdo nečeká, že když spolu vrkají A a B, že nakonec bude A v dalším dílu s C, že? Rovněž ten, kdo píše anotace na Bloominy knihy, by si měl dát pár facek, protože už po přečtení anotace víte jak obsah, tak konec (pokud není anotace lehce mimo jako u Třešniček).

Protože mi nějaký můj pocit nedovolí skončit pozitivně, byť je to proti všem pravidlům, na Třešničky mne opravdu nalákal Balík. Jen tam už byl evidentně ženatý a měl delší dobu oporu v Hailey, takže si dovolil lumpačit na jiné úrovni. Ne, že by mi to vadilo, ale byla jsem maličko smutná z toho, že jsem Williama čekala trochu jinak praštěného. Na druhou stranu Lilith v Třešničkách byla pořád stejně luxusní jako v Balíku.

Celá série Objekty touhy

1. Jeho banán
  2. Její třešničky