Recenze: Jeho banán není moc dlouhý na uspokojení, ale na večer jako předehra ujde

Tvrdila jsem, že Penelope Bloom číst nebudu. Pak jsem uviděla lákavou obálku Balíku. Potom mne zajímalo pozadí jedné z vedlejší postav Balíku – Williama z Třešniček. No a ten pacholek má bráchu, dvojče, Bruce. A o něm byl Banán. Uf. A protože jsem tak trochu magor (už mám přečteny 3 knihy z doposud 4 vydaných) a Bloominy knížky stáhnu při uspávání autistického syna – příště se těšte na Zákusek.

Tolik k úvodu proč čtu něco, co jsem v první recenzi na Jeho balík odmítala. Jeho banán má luxusní obálku a dvojsmyslný hravý název. Tato dvojice mne nalákala už v předprodeji, jen jsem se ke knize nedostala. Když jsem četla vyjádření kolegyně Vendi, byla jsem ráda. Jeho banán opravdu bude to, na co vypadá – jeden z dílů průměrné série o klasické lásce mezi mužem a ženou.

Nebudu vám lhát, nic objevného od knihy nebo příběhu nečekejte. Jedeme si schéma sexy miliardář, šikovná a milá žena, práce, přitažlivost, sex, problém, sex, happyend. Při střídání kapitol, kdy jednou si čteme z pohledu Nataši a potom z pohledu Bruce, se mísí vtipné části, části na protáčení očí, úsměvné části a nekvalitní klasicky česky popsaný sex (mrkněte na Třešničky, nechci se moc opakovat).

I tak bych knihu Jeho banán klidně někomu dala jako dárek nebo ji doporučila kamarádce se špatnou náladou. Bruce je sexy, ale ne dost maniak. Nataša je chodící pohroma, ale tak jako hezky nebezpečná sobě a občas i svému okolí. Jejich střetnutí a prvotní škádlivý boj je neobtěžující, neurážející, stejně tak i závěr a epilog. Teď na scénu přichází to opakování se u Bloominých knih a mých recenzí – autorka problémy hrdinů neřeší na milionu stránek, ale jasně a stručně. Nepitvá se v pocitech, i když prostor pro sebelítost hlavních postav tam je. Nataša není Popelka a stejně jako hrdinky Balíku a Třešniček se nenechá koupit či materiálně přivlastnit. Ale ne nějak moderně feministicky – s hezkým vysvětlením a bez boje o samostatnost si jede dál své, jen u toho žije s miliardářem. Ok, to není asi moc normální, ale nesedí doma na zadku nebo se nevěnuje charitě – dál chodí do práce.

Na závěr bych asi dodala, že pokud jste se k Jeho banánu nedostali v průběhu enormní online kampaně za jeho prodej, teď je na něj vhodná doba. Určitě pak máte v okolí kamarádku, které by dvojsmyslné narážky v běžném životě multimilionóvé korporace mohly u vánočního stromečku nebo na narozeniny udělat radost.

Celá série Objekty touhy

1. Jeho banán
  2. Její třešničky