Recenze: Feel-good román Chata ve Švýcarsku!

Nová románová kategorie? Já vám z těch škatulek občas nemůžu. Přijde mi, že se to zbytečně komplikuje, ale budiž, pro snadnou orientaci a správný výběr se zdržím remcání. Chata ve Švýcarsku je v první řadě román pro ženy. Podkategorie romantika… erotiku tu nehledejte. To, co spojuje celou sérii Romantické útěky od Julie Caplin a co je charakteristické pro každý jeden příběh, vyjma luxusních obálek od Kateřiny Brabcové (web), je pojem „feel good“ román. A až si projdete anotaci, povím vám o tom víc!

Mina věří, že šálek horké čokolády dokáže vyřešit všechny trable. A právě to teď potřebuje. Má za sebou totiž pořádný trapas – její poslední milostná eskapáda se stala okamžitým hitem internetu. Se sbalenými kufry a jasným cílem dát si do pořádku život se Mina rozhodne utopit svůj žal v té nejlepší horké čokoládě na světě. A Mina moc dobře ví, kde ji najít – v útulné chatě své kmotry, která se nachází ve Švýcarsku. Plán je jednoduchý: litry čokolády, žádní muži. Tedy jen do chvíle, než ho zkomplikuje neznámý krasavec, který Mině zkříží cestu ve vlaku do Alp…

Jak přeložit „feel good“? Cítit se dobře? Dobrý pocit? Osobně bych takové označení používala pro knihy, které mají pohodovou atmosféru. Tou vás obestřou, ovinou a omotají, jako kdyby vás obklopovala pavučinka příběhu, který vás vtáhne dovnitř a bude si vás hýčkat. Julie Caplin psát umí. Jako je Stephen King král hororů, je Julie královnou detailů. Umí je propracovat k takové dokonalosti, až si tím zazdí všechno ostatní.

Obálka vás pokaždé navnadí a obsah jednotlivých stránek vás přesune přesně na ta krásná, malebná místa. Na tváři budete cítit čerstvý horský vzduch, jindy zase teplo z krbu nebo vůni lahodného koláče či dortu. Přepadne vás pocit, že když natáhnete ruku, na stolku bude stát hrnek s nazdobenou a voňavou horkou čokoládou. Tohle Julie Caplin ovládá na výbornou. Milovníci podrobných popisů prostředí, okolí, vůní, receptů a chutí si přijdou na své. Rovněž ti, kterým vyhovuje pomalý vývoj vztahu dvou lidí (to se skrývá pod označením slow burn), si tady budou mlaskat blahem. Vše rozděleno na 3 hlavní části, 26 kapitol a vyprávěno v er-formě – toliko k té praktické stránce věci.

Tolik si rozuměli. Byl to ideální materiál pro přátelství až na to, že líbání s ním bylo jako pití šampaňského, skok padákem a zároveň jako příchod domů. Cítila se díky tomu plná života a elánu, připadala si s ním v bezpečí a zároveň úplně bláznivě. Trochu jako dotýkat se elektrického kabelu pod napětím, ale přitom vědět, že na nohou má člověk gumáky.

Hledáte-li příběh, který má spád, frčí jako namydlený blesk, má žhavou jiskru, celou spoustu přímé řeči a detaily stojí v pozadí, jste tu špatně. Vyzkoušejte jinou poličku. Tohle je ráj, pokud máte dostatek času a správnou náladu na zdlouhavé líčení, které si chcete vychutnat. Jestliže spěcháte, jste roztěkaní, zpruzení a podobně, poleze vám Chata ve Švýcarsku neuvěřitelně na nervy.  Protože vy nechcete vleklé popisování toho, jak se peče ten či ten dort, jak voní ten či ten sýr nebo vypadá ten a ten svah zasypaný sněhem. Chcete akci! A celá recenze na vás čeká zde.

zdroj obrázku: cosmopolis.cz

Julie Caplin Chata ve Švýcarsku