Recenze: Publikaci Srdce a Mozek vnímám jako náhled do partnerských vztahů

Dle anotace má jít o komiks s hlubokou sondou do našich srdcí a mozků.Oba dva se vzájemně vylučují a přesto se potřebují, nedokáží bez sebe být. I obálka láká na rozhodování mozkem (dospělácké povinnosti) a srdcem (totální nesmysly). Až při čtení ovšem čtenáře napadne, že takto vypadá nejen každodenní rozhodování člověka, ale i soužití mezi dvěma lidmi!

Sic by se neměly knihy či komiksy srovnávat, neubráním se a zařadím komiks Srdce a Mozek do lepšího průměru. Ve srovnání s Pac & Pussy nebo V kanclu bych vtipnou publikaci od kreslíře Nicka Seluka zařadila doprostřed – neohromí, nebudete se lámat v pase, ale je mnohem zábavnějším a opravdu vtipným trefováním se do každodenních situací života (a vztahu).

Srdce a Mozek lze přečíst na jeden zátah, šest okýnek na stránce není žádný velký čtenářský záhul. Střídající se postavičky Srdce, Mozku, Larse a občas Žaludku Nick Seluk nakreslil zajímavě, dost šíleně a hlavně sytě barevně, nic černobílého. Což hezky dokresluje skutečnost, že žádné rozhodnutí není čistě pragmatické či emocionální. Sama o sobě tak menší kniha v měkké vazbě vizuálně zaujme i dítě.

Na mě zapůsobilo především to, co pořád dokola omílám – promítnutí mě a manžela do postav Mozku (manžel) a Srdce (já). Mozek počítá, přemýšlí, nedovolí občas spát, dokud není dořešeno. A Srdce? Lítá za motýlkem, vymýšlí ptákoviny, jedná impulzivně a povzbuzuje Larse k šílenostem. Výjimkou, kdy jsem sebe a manžela v rolích hlavních hrdinů neviděla, byly komiksy ohledně práce a pracovního nasazení. Ovšem to jsem se usmívala, protože tu jsem v Larsovi jsem viděla úplně všechny!

Sama jsem Srdce a Mozek (publikaci!) dostala jako dárek k odchodu ze zaměstnání a musím přiznat, že šlo o skvělou volbu. Takže pokud chcete někomu udělat radost dárkem klidně i “jen tak”, směle do toho, určitě potěší.

Nick Seluck Srdce a Mozek