Recenze: Máte doma puberťáka? Wíbuch plýny je přesně pro něj!

A vlastně nejen pro něj. I dospělák si na něm docela pošmákne. O čem to je? Proč je to tak populární a dá se to vůbec číst? Tak to jsem vám už v nadpise naznačila dost výmluvně, nemyslíte? Teď si to pojďme trochu rozvést!

Greg vyjíždí na šňůru se svým bratrem Rodrickem a jeho kapelou Wíbuschná Plýna! Jenže to ještě netuší, do čeho jde. Brzo pozná i odvrácenou tvář rockové slávy. Probdělé noci, nezaplacené koncerty, hádky mezi členy kapely a finanční trable jsou na denním pořádku a Greg si vůbec není jistý, jestli je na cestě ke hvězdám… nebo jenom k WÍBUCHU!

V žádném případě nečekejte majstrštyk s vyladěnou stylistikou a kdovíjakou hloubkou. Deník malého poseroutky je cílený na čtenáře od deseti let a naprosto to sedí. Protože se navíc jedná už o 17 díl, je nad slunce jasné, že se série těší velké oblibě, což naprosto chápu. Je to vtipné, nenáročné, vlastně i nadčasové čtení, které sází na obyčejné životní situace a peripetie. K mání navíc nejsou jen jednotlivé „deníčky“, ale i dva deníky, do kterých si můžete psát vy, plus každý rok vychází nástěnný kalendář. A jako třešinku na dortu namluvil Václav Kopta audioverzi, která by mě tedy velice zajímala (navzdory faktu, že audioknihám nijak neholduji).

Deník malého poseroutky je kombinace deníkových zápisků čili textu a ilustrací, často i lehce komiksového rázu. Díky tomu čtení krásně ubíhá a má to potenciál na úspěch zejména ve chvíli, kdy chcete vtipnou jednohubku nebo máte doma puberťáka, který čtení moc nedá. Greg se kupodivu nevyjadřuje nijak sprostě nebo drze a přitom vtipně glosuje běžné věci a události kolem něj. Wíbuch plýny zachycuje především štrapáce Gregova bratra a jeho kamarádů, Greg sám je trošku v pozadí, což by mohlo skalní fanoušky jemně točit, ale na čtivosti to nijak neubírá. 224 stran zahučí, ani se nestihnete zapotit.

Vadí, že doma nemáte předchozí díly? Vlastně nijak zvlášť. Ale měla bych vás varovat, že riskujete nutnost jejich pořízení, protože vás Wíbuch plýny (bez ohledu na věk) bude bavit. Jde o vtipné, realistické, s nadsázkou a humorem pojaté čtení podané v docela netradičním duchu. Jeff Kinney neztrácí dech, netlačí na pilu a já musím přiznat, že se těším na další Gregovy trampoty. Nenáročná návykovka, kterou svým pubertálním sourozencům či potomkům budete sem tam krást!

zdroj obrázku: albatrosmedia.cz

Jeff Kinney Deník malého poseroutky: Wíbuch plýny