Recenze: Místo Lexaurinu Pac a Pussy 3

V době covidové, kdy je všude plno dezinformací a polopravd, stoupá počet lidí závislých na lécích. Minimálně v mém okolí. Antidepresiva jsou fajn, ale každý doktor vám řekne, že ve stavech, které nejsou akutní nebo vážné, by pomohla terapie. Jenže ne každý dneska má pětikilo na hodinku pokecu, že. Takže řešení Knižní díry je – kupte si za dvě kila knihu Pac a Pussy (kterýkoliv díl, doposud vyšly tři – a dneska se mrknem na ten třetí, nejnovější).

Albrech Smuten si dal pauzičku od Terapie masem (nadčasový komiks založený, dle mého názoru, především na hrátkách se slovy) a nakreslil nám další kočičky – bílého Pac a šedou Pussy. Kočičky, které se s problematikou moderní, na sociálních sítích žijící, doby doslova neserou. Nemají problém navézt se do křesťana, muslima, agnostika či člověka milujícího homeopatika. Trefně se vypořádávají s debilitou lidí, kterých je všude (a především na sociálních sítích) plno.

Klasicky Pac a Pussy zabírají jednu stránku rozdělenou na okýnka. Novinkou, minimálně pro mne (a mého manžela, který mi komiks bere hned, jak jej zmerčí), byl jednostránkový obrázek na motivy reklam z televize či časopisů. Jednoduše a lehce řekne pravdu – neschovává ji za líbivé kecy, jen aby se produkt prodal. Nebo aby to nevypadalo na první pohled jako děsný ojeb na lidi.

Mám syna. To možná někteří víte, každopádně až si jednou přivede slečnu, manžel chce, aby jedla maso. Já budu trvat na tom, aby si přečetla, přede mnou, tento komiks. A pokud ji pohorší, synek má smůlu. Vím, silácké řeči. Ale podle názoru u nás doma, je Pac a Pussy nejlepší antidepresivum či rychlá pomoc do šuplíku v kanclu. Prochází kolem kolegyně, že jde na vyčištění čaker? Nemusíte již protáčet oči! Stačí sáhnout do šuplíku a pohladit malou černou knížečku s kočičkama na přebalu – protože ony ví. Snědlo vaše dítě celé balení homeopatik? Uklidněte manžela/manželku, že nemusí volat na pohotovost. Natáhněte se pro brožovanou příručku s kočičkami a usmějte se.

Pokud by se tlak okolí na vaši logickou či inteligentní suverenitu stupňoval, máme pro vás dvě řešení. Prvním řešením, tím pasivním, je knihu nejen hladit, ale i otevřít a pasáže si předčítat. Potichu. Kdybyste začali nahlas, je tu možnost fyzického ataku. Druhým řešením, teď už pasivně agresivním, je vystavit si nějaký trefný komiks z celé komiksové sbírky – třeba na triko, hrnek nebo já nevím, podložku na myš u počítače (pokud tohle čte Albrecht Smuten, Knižní díra by případně na těch podložkách chtěla svoje logo, díky!).

Albrecht Smuten Pac a Pussy 3