Recenzia: Chladná hra vyvoláva pri čítaní mrazivú atmosféru podobnú Falloutu

Postapokalyptickej literatúry nikdy nie je dosť. Hlavne, ak ste podobne ako ja nasávali rádioaktívne splodiny Falloutu stovky herných hodín. I preto som si viac než užíval čítanie piateho dielu série JFK, ktorého sa prvýkrát chopil niekto mimo duo Žamboch & Procházka – Tomáš Němec. Aké sú hlavné prednosti Chladné hry?

Predovšetkým v kombinácii silnej atmosféry a dobrého deja. Tentoraz sa Kovář dostane na misiu do Prahy (Praagu) v alternatívnom budúcom svete, ktorý premenila posledná globálna vojna na ľadovú pustinu. Inými slovami sa z Čechov stali takí mestskí Eskimáci, ktorí prežívajú v sutinách Prahy. Úlohou nášho neohrozeného českého hrdinu je priviesť späť živú alebo mŕtvu osobu jedného agenta. Avšak ukáže sa, že sa zamotala do väčšej krvavej geopolitickej hry v meste, do ktorej sa zapletie aj náš hlavný hrdina. Niečo v Praagu hnilo, a to poriadne aj napriek nulovým teplotám.

Němec stihol na relatívne malej ploche nielen napísať zaujímavé, detektívkou a trilerom šmrcnuté dobrodružstvo, ale i presvedčivo vykresliť večne zmrznutý svet. Rôzne cechy, záujmové skupiny, údajne vyhubení mutanti či mrakodrapy, na ktorých sa pestuje jedlo…Svet knihy vďaka tomu pôsobil veľmi živo. Hihi haha drsnej akcie plnej hlášok trochu ubudlo, ale aj tak je Kovář, voľne parafrázujúc inú recenziu, stále drsným a prakticky nezničiteľným krížencom Bonda, Norrisa a Ramba. Čo asi oceňujem najviac, tak bolo akčné finále, v ktorom sa nielen objavili mastodonty (supercool!), ale do ktorého si Němec schoval pár prekvapujúcich rozuzlení záhad knihy.

Aj keď som sa v iných komentároch na internete stretol s názorom, že by piatemu dielu série JKF prospelo rozšírenie, osobne si to nemyslím. Chladná hra je kratučná, veľmi napínavá a vďaka tomu ideálna kniha na čítanie do vlaku, MHD či traktoru. Rozhodne odporúčam všetkým milovníkom Kotletovej série Spád a vo všeobecnosti milovníkom postapa. Dokonca ani netreba mať nič veľmi načítané zo sveta JFK, keďže toto dobrodružstvo sa nijak zásadne neodkazuje na predchádzajúce štyri knihy.

Tomáš Němec Chladná Hra