Recenze: Každý (se) počítá a nejenom to!

Jakmile dorazí balíček od Portálu, stanou se dvě věci: Proběhne boj a každý si uzme svůj kousek… a všichni jsme překvapení, protože minimálně jeden kousek se něčím vymyká. A to jsem si myslela, že už mám tu portálovskou partičku v očku a vytuším, co můžu a nemůžu očekávat. No, tak mi právě názorně ukázali pravý opak!

Na počátku není nikdo. Nula. Na konci je skoro osm miliard lidí. Potkáváme se doma, v lese, na závodech, svatbách, v parku, v dopravní zácpě, na demonstraci, na pláži u vody. A pokud ne, tak se, doufejme, zase brzy potkávat budeme. Každá strana či dvoustrana knihy je zaměřena na počítání (od 0 do 35, následně 45, 50, 60, 65, 75, 85, 90, 100, 135, 200, 400, 1000, 7 800 000 000). Každé číslo v knize je doplněno krásnými a vtipnými ilustracemi a doprovodnými otázkami založenými na hledání v obrázku, ale i na sociálním čtení, vymýšlení příběhu, snění, fantazii). Všichni žijeme na jedné planetě, každý jsme jedinečný, každý (se) počítá. A jedním z nich jsi ty!

Cílová skupina, čistě pro orientaci, je pět až deset let. U nás pětka klepe na dveře a aktuálně cácorku velice baví čísla, takže se primárně chytla těch. Podle mě si každé dítko s ohledem na věk, vývoj, dovednosti a další věci vybere a vypíchne to správné, co ho v knize zaujme. A stejně si ji užije i dospělák, nenechte se totiž mýlit! Nenajdete jen čísla. Rovněž jsou k dispozici otázky k zamyšlení. Můžete se řídit popisky autorky nebo si k obrázkům můžete klidně vymyslet vlastní povídání.

Další možnost, která se přímo nabízí, je sledovat příběh, který vám vypráví opakující se postavy. Nebo klidně i ty, které spatříte poprvé. Jako největší bonus bych však označila fakt, že přečtením knihy zábava zdaleka nekončí. Ano, můžete začít znovu od začátku a vymýšlet znovu. Nebo využijete poslední dvoustranu s „úkoly“ a budete pátrat tak říkajíc podle návodu. Pro techniku znalé je přichystaný ještě bonus číslo dva – QR kód, který naskenujete pomocí jednoduché appky do telefonu, a ten vás přesměruje na webové stránky nakladatelství, kde najdete nejen odpovědi na zadané otázky. Snad jste si nemysleli, že by nebylo k dispozici řešení, no tak! A celou recenzi najdete zde.

zdroj obrázku: Portál.cz

Kristin Roskifte Každý (se) počítá