Recenze: Závod s časem byla tak napínavý, že jsem soutěžila sama se sebou, kdy jej dočtu!

Lisa Regan patří mezi mé oblíbence. Mnohdy píše přesně ty věci, které na detektivkách nesnáším… Ale píše tak zatraceně čtivě, že nemám sílu (a čas) si dělat delší poznámky a stejně jí na konci všechno odpustím. Nemůžu si pomoci. Když tedy Cosmopolis ohlásil osmý díl, Závod s časem, bylo jisté, že knihu CHCI!

Josiina sestra Trinity po hádce zmizí. Když se pak detektiv Quinnová snaží o omluvu, najde na místě opuštěné auto a kosti. Po chvíli naštěstí i vzkaz, díky kterému se Josie ponoří do sestřiny minulosti a zjistí, že ani dítě vyrůstající v dostatku to nemělo lehké. A protože Regan čtenáře nešetří, samozřejmě se setkáváme s padouchem, který je bizarní.

Překvapení?

Před každým dalším dílem s Josie si říkám, čemu všemu svou hrdinku autorka ještě vystaví? Jaké tajemství z minulosti vyhrabe? Kdo bude detektiva pronásledovat tentokrát? Regan mne už dvakrát překvapila. Závod s časem je překvapení třetí – a pro mne rovnou dvojité. Neuhodla jsem vraha!

Záměrná chyba nebo únava?

Josie se pohádá se sestrou, ta odjede na chatu a “puf” objeví se kosti. Celá kniha se pak vine kolem únosu. Stranou jdou city s Noahem, stranou jde averze k náčelníkovi. Regan se prostě a jednoduše zaměřila na pátrání po Trinity. Tým si dnem i nocí nedal pokoj, dokud Josie nepomohla sama sestra. Sice pro mne absolutně bizarním způsobem, ale úplně mimo logiku skutečnosti autorka nebyla. V Závodě s časem sledujeme mravenčí policejní práci od stolu. Když do hry vstoupí další kousek, který může s hledáním pomoci, příběh dostává trhliny. Vážně je Josie a její lidi lepší než mocná policie z Quantica? Vážně dokázala novinářka přijít na něco, co černým sakům uniklo? A proč mají dodané spisy tolik chyb? Autorka musela být hodně unavená a redaktorka taky, že tohle prošlo. Nebo šlo o osobní mstu Regan?

A co samotná Josie?

Pokud se v těch málo chvílích nevěnujeme pátrání a neseznamujeme se s vrahovou minulostí, sledujeme psychický posun samotné Josie. Ten se autorce ohromně povedl. Nepůsobí násilně a do díla skvěle pasuje. Vykresluje především stránky hrdinky, jejichž vývoj lze sledovat v průběhu celé série. Sebereflexe a přístup k ostatním však neustupují buldočí tvrdohlavosti Josie.

I když mám výhrady, po dalším díle s detektivem Josie Quinnovou stoprocentně sáhnu. Čtivosti Reganinu stylu se v mých očích máloco vyrovná – respektive i když mne autorka mnohdy štve, využívá klišé a její hrdinové jsou občas “super”, prostě jde o návykové čtení a já si nedokážu pomoct a držet se od ní dál.

Lisa Regan Závod s časem