Recenze: Vymazlené vraždy se vrací se třetí nadílkou takřka dokonalých zločinů!

Po přečtení prvních dvou knih od Milana Skály a nakladatelství Golden Dog se stalo následující: přídavné jméno „vymazlené“ se mi zabydlelo ve slovníku a používám ho až nebezpečně často. Zároveň jsem velmi nedočkavě nakukovala na web nakladatelství, abych zjistila, jestli se náhodou nepeče pokračování.

Očekávání byla tedy bez diskuse na maximální možné úrovni. To s sebou často nese mnohá úskalí. Můžu vám však bez otálení říct, že Milan Skála dostál svým kvalitám. Jestliže jste předchozí Vymazlené vraždy(1 a 2) nečetli, souvislostem ve třetím dílu to nijak nevadí. V podstatě s nimi tedy můžete bez uzardění začít. Pokud vám autorův styl vyprávění sedne, směle předchozí knihy doženete.

Milan Skála opět zvolil tři detektivní povídky (Lidem zážitky, Milovník Napoleona, Městečko U Prášilů), kdy každá představuje samostatný příběh/případ. Opakuje se pouze vyšetřující tým, který není v popředí. Prim hraje samotné vyšetřování a pídění se po důkazech a souvislostech. Vztahy na oddělení či v týmu nejsou rozebírané dopodrobna, přesto se něco málo řeší a já bych docela ocenila, kdyby to zašlo i do větší hloubky. Ano, mám v detektivkách ráda i tu omáčku na pozadí, nejen případ samotný.

Název Vymazlené vraždy už sám o sobě napovídá, že spolu s policisty budeme stát před opravdu vykutálenými vrahy. A protože Milan Skála nejede podle jednoho mustru, je závěr vždy nejasný. Víc vám bez spoilerů opravdu vyzrazovat nebudu.

Baví mě dialogy, různorodý tým, stejně jako pestrá škála postav i prostředí, do kterých se během vyšetřování a pátrání dostáváme. Máme tu svérázného influencera, který byl kdekomu trnem v oku včetně manželky a prostě zmizel. Nebo rod s hlubokou historií, jehož členové padají jako mouchy bez zdánlivých souvislostí. Do třetice se úspěšný stavitel stane obětí nastražené výbušniny ve voze a pachatel je nade vši pochybnost profík.

Božská vyladěná jednohubka o 186 stranách, která dělá čest detektivnímu žánru. Ano, opakuji se, neboť tato věta zazněla u obou předchozích recenzí. Netřeba okecávat, když Milan Skála udržel laťku, kterou si nastavil, a kvalita jeho díla nijak neklesá. Radost ze čtení trvá a spokojený čtenář je nadšený a chce prudit s otázkou, kdy bude čtyřka? Ano, s jídlem roste chuť. A když je to výtečné… však to znáte!

PS: Nedá mi to: Myslíte si, že existuje dokonalý zločin?

zdroj obrázků: nakladatelství Golden Dog

Milan Skála Vymazlené vraždy 3