Recenze: Neodpovídej, dva příběhy, velký potenciál a nakonec zklamání

Lucii Bechynkovou netřeba představovat.Ale pro jistotu: podcast Opravdové zločiny, které vyšly i knižně (dvakrát) a pak nějaká ta spolupráce (a vlastně jedna samostatná – Ženy zločinu) na krimi knihách podložených skutečností. Navíc jde o moderátorku rádia Evropa 2. Člověk se až těší, že ona, která toho tolik načetla a namluvila, bude mít nejlepší předpoklady pro napsání detektivky! No, ne no.

V Praze řádí vrah, kterého musí detektiv Tengler chytit, protože není vyloučeno, že bude zabíjet dál. V témže samém období se do života žen dostává přes sociální sítě neznámý pohledný muž, který se s vyvolenými ale nechce nikdy setkat. Budou to nakonec sociální sítě, kdo za vraždami stojí nebo něco jiného?

Anotace ke knize, kterou najdete třeba na Databázi knih, na prvotinu Bechynkové neskutečně navnadí. I já, co veřejně knižními Opravdovými zločiny opovrhuji, jsem se neubránila a knihu přečetla. A v Lucii vidím velký potenciál. Jakmile ji člověk nesvazuje pravdou, nechce po ní citace a zdroje, píše dobře. Zatím hodně vyniká v deníčkovém psaní, na které si člověk musí zvyknout. U krimi je přece jen běžnější tvrdší jazyk než vyjadřování puberťáků. Dokonce bych přešla i to, že v Praze žijí samé hloupé ženy, které stejně jako policie, opominou jeden skutečně důležitý fakt. I přes to všechno, kolik chyb v Neodpovídej bylo, Lucii Bechynkové fandím a doufám, že vydá něco dalšího, co nebude kočkopes.

Ono totiž to, jak Lucie v Neodpovídej dokázala místy stupňovat napětí bylo skvělé. Nenápadné až by se to dalo zařadit do psychologického krimithrilleru. Kdyby jen v tom duchu pokračovala. Bohužel Lucie nám dopřála šok. Opět skvělý tah – něco nečekaného a nemusí jít vždy o prvního podezřelého, na kterého ukazují stopy. Opakuji se, ale kdyby tím neutla celou jednu linku vypravování, člověk by neměl pocit těžkého zmatení jako Vincent Vega na nejznámějším memečku s WTF? výrazem.

Lucie Bechynková ve své první románové fiktivní knize Neodpovídej ukázala, že má potenciál. Bude se ale muset ještě hodně vypsat, aby získala místo mezi českými detektivkáři. Ne proto, že má slavný podcast, ne proto, že se věnuje true crime. Ale proto, že umí psát a stojí zato jí knihu vydat a nestydět se.

Lucie Bechynková Neodpovídej...