Recenze: Za sluncem po stopách císařovny Sisi ukazuje historickou osobnost z jiné perspektivy a láká k výletům!

Nevím, jaké vzpomínky na hodiny dějepisu máte ze základní či střední školy vy, ale pro mě to bylo za trest a především ve znamení biflování věcí nazpaměť. Čirá nuda, absolutní nezájem a utrpení, které mi do budoucna vůbec nic nedalo. Díky bohu za tátu a mladšího bratra, dva nadšence do historie, kteří mi pomáhali, a o historické knihy u nás nikdy nebyla nouze. Díky nim jsem dokázala nasát informace a postupně zpět získávat přehled, radost i znalosti. I proto tleskám knihám, které vzdělávají rozumnou a hlavně čtivou formou!

Vydejte se s císařovnou Sisi za sluncem. Plavte se na luxusních jachtách podél pobřeží Portugalska, Španělska i Alžbětina milovaného Řecka. Zavítejte na Gibraltar, Kypr a Maltu. Objevte krásy Itálie, Vatikánu a Francie. Navštivte lázně i horské sídlo v dnešním Rumunsku či prastará města v nynějším Chorvatsku. Nechte se zlákat výpravou za vůněmi Orientu: Sisi se totiž podívala i do dnešního Turecka a Libanonu. Nadchly ji pyramidy v Egyptě a zastavila se též v Maroku a Tunisku; v Alžírsku dokonce dvakrát strávila zimu.

Máte oblíbené období historie? Nějakou éru, o které rádi čtete, či osobnost? Za mě je to (mimo jiné) právě císařovna Alžběta Bavorská čili Sisi. Přiznejme si, že seriály a filmy nám její postavu velmi často romantizují. Byla ale skutečnost opravdu tak krásná, zamilovaná a sladká? Nicméně možná právě proto je pátrání a čtení ještě více fascinující.

Díky Dagmar Beňákové – ano, autorkou Za sluncem po stopách císařovny Sisi je Češka – máme možnost nejen zprostředkovaně navštívit zajímavá místa, ale dozvědět se i fakta, která nám ve škole neřeknou. Ať už knihu čtete s cílem vytvořít zajímavý referát, obohatit vyučovací hodinu nebo čistě pro zajímavost, nelze nezmínit, že je podána neskutečně čtivě.

Dagmar Beňáková píše poutavě. K textu přidala celou řadu nezveřejněných detailů a dobové i současné fotografie. Na 208 stranách navštívíme například Madeiru, Mallorcu, Korfu, Kypr, Maltu, Benátky, Paříž, Korsiku nebo Alžírsko. Dozvíme se, jak třeba probíhala taková organizace cestování císařovny, jak se stravovala, jak to bylo s její ochranou a bezpečností, jak trávila volný čas, jaká používala krycí jména a co zahrnovala její ranní rutina. Tipli byste si, jak dlouho si každý den nechávala česat své nádherné, dlouhé a husté vlasy?

Za sluncem po stopách císařovny Sisi není prvoplánově cestovatelský průvodce (i když samozřejmě je stále nezpochybnitelně „trendy“ vydávat se na dovolené po stopách různých seriálových, filmových či knižních lokací a stejně tak ve šlépějích reálných osobností), jako spíš jistá forma memoárů. Vedle celé řady tipů na výlety najdete v první řadě možnost nahlédnout do zákulisí osobnosti, která doopravdy žila a je v historii nesmazatelně zapsána. A upřímně se nemůžu dočkat připravované novinky Dopisy od Sisi, která bude obsahovat dosud nezveřejněnou část korespondence císařovny!

zdroj obrázků: nakladatelský dům Grada

Dagmar Beňáková Za sluncem po stopách císařovny Sisi