Recenze: Vyděšená k smrti dává příslib skvělé detektivní série

Čím to, že dobré krimi mají jako hlavní postavu detektiva Roberta nebo seržantku Hunterovou? Přijde mi to jako skvělá shoda s Chrisem Carterem a jeho dílem. Vyděšená k smrti totiž, dle mého, představuje luxusní úvod do nové detektivní série!

První díl s Kay Hunterovou, seržantkou britské policie, řeší případ únosu, který se maličko rozroste. Anotace, která mi přistála v mailu, mi přijde lehoulince zavádějící, i když právě na základě těch pár vět  jsem na čtení před vydáním samotné knihy kývla. Posuďte sami:

V budově bývalých opuštěných biochemických laboratoří je nalezeno mrtvé tělo mladé studentky, která byla krátce před smrtí unesena a rodiče za ni zaplatili výkupné. Zpočátku tedy případ vypadá na únos, který se ale zvrtnul. Detektiv seržant Kay Hunterová o tom ale není přesvědčená a utvrdí se v tom ještě víc, když je nalezen mrtvý i muž s výkupným. A následuje další mrtvá studentka… je jasné, že detektiva Kay Hunterovou čeká sériový vrah.

Čím se Vyděšená k smrti odlišuje od jiných, dnes tolik moderních, krimi či krimi thrillerů? Detaily! Samozřejmě tu máme klasicky policajta s nějakou minulostí, která bude pokračovat. Kay Hunterová není výjimka. Krom toho, že její story uvěříte. Minimálně v prvním díle netlačí na pilu, ale v jemných nuancích se v průběhu čtení ozývá. Taky tu máme nevrlého šéfa, co Kay šlape na paty a dělá jí problémy. No a máme tu kolegy… Kterým není věnováno dost prostoru, takže o nich člověk moc netuší a občas Vyděšená k smrti působí jako “one woman show”. Rovněž v kapitolách potkáváme vraha a seznamujeme se s jeho příběhem – který není lehký. Občas mne při čtení napadlo, že být nicka a být pro okolí neviditelná, by mi pomohlo zabít pár protivných lidí v mém okolí…

No, ale pojďme k těm detailům. Kay má uvěřitelné pozadí, detektivní práce nese své ovoce – policisté chodí, ptají se, koukají do mapy – nic, co v případu vypluje na povrch, si autorka Rachel Amphlett jen tak nevycucala z prstu. Téměř do posledního detailu vše lícuje! Pokud přijde s něčím novým, v následujících chvílích informace spojí. Lahoda! Co mne maličko rozladilo bylo vyšetřování mimo jurisdikci Kay. Dodalo pár detailů či poskytlo vysvětlení událostem běžím v příběhu, ale potěšilo by mne, kdybych dostala více informací. Udělalo by to z padoucha ještě většího hajzla. To je ale asi jediná výtka, kterou k extrémně čtivé knize rozdělené do krátkých kapitol mám. Doufejme, že se brzy dočkáme i dalších dílů!

Rachel Amphlett Vyděšená k smrti