Recenze: John Wick who? Korejský Muž odnikud strčí Keanu Reevese hravě do kapsy.

Pamatujete si tu dobu, kdy přestaly být populární akční filmy o pomstě?

Já taky ne.

Opět vás vítáme v naší Off topic rubrice, kde můžete hledat pobavení a osvětu ve chvíli, kdy jste příliš unavení na to vzít do ruky knihu. Dneska se podíváme na krutopřísný akčňák, který je celý o testosteronu.

Snad každý člověk dostane jednou za čas náladu si pustit snímek, jehož celá zápletka se točí okolo toho, že nějakému nabušenému bývalému mafiánovi/policajtovi/vojákovi se něco stane. Unesou mu ženu, zastřelí syna, znásilní dceru, zabijí psa, a on si pak vezme do každé ruky desert eagle, černé hadry a aviatorky, a jde ty grázly vybít do posledního. Pravda, není to zrovna originální koncept, ale my jsme pořád jen lidi a budeme se na to i tak koukat. Koneckonců, je to sranda sledovat 2 hodiny zachmuřeného Keanu Reevese, jak pracuje na světovém rekordu v nejvíce headshotů za film.

I já ten film viděla a celkem jsem si to užila, i přes obecně známý fakt, že děj už tady byl tisíckrát a Keanu není nijak epesní herec. Však co? On je ten typ frajera, který se prostě mračí a vypadá drsně. Keanu je Keanu a máme ho za to rádi a ani od něj nečekáme, že by hrál jinak. Navíc je to velký dříč a filantrop, a nikde se s tím nechlubí. A kdo nemá rád filantropy?

Nicméně je pravda, že po obsahové stránce ten snímek opravdu nemá co nabídnout. Co se týče bojových scén… no, upřímně taky nic moc. Prostě jen střelba. Přitom jsou stovky originálnějších způsobů, jak někoho zabít. Například pomocí bojového umění eskrima. Tento způsob pochází původně z Filipín a u nich je tak oblíbený, že ho mají i na poštovních známkách. Je charakteristický tím, že útočník umí ovládat vše, co má po ruce a dokonale využít prostředí okolo sebe. Ano, když se zadaří a má u sebe mačetu nebo kolt, tak je to nejlepší, ale když není zbytí, rozdá si to s vámi na férovku klidně s ponožkou v ruce. A vyhraje.

A přesně tento způsob boje ovládá hlavní hrdina filmu Muž odnikud, kterému vlastně po celý snímek nikdo neřekne jménem. Ti, kteří ho potkají, jej oslovují prostě „ajeossi“, tedy „pane“. To stačí. K čemu nějaké složitější backstory nebo dlouhé flashbacky s mrtvou bývalkou? Ajeossi je prostě drsný týpek, který se nasere, protože mu gangsteři unesou jeho milou desítiletou sousedku, a on je jde změnit na malinovou marmeládu.

A to dělá po celých 119 minut. A dělá to dobře, dělá to zajímavě, dělá to krutohustě. Přestože je výše zmíněný snímek s Keanu moje guilty pleasure, u tohoto borce v provedení korejského herce Won Bina jsme si s mužem celou dobu říkali „John Wick who?“ Pravda, mělo to trochu pomalejší rozjezd a začátek značně připomínal Leona z roku 1994, ale pak se to strhlo v akční maso nevídané podoby.

Ajeossi nedisponuje (na rozdíl od ostatních korejských filmů, které jsem viděla) nějakou originální nebo hlubší myšlenkou, ale to koneckonců téměř žádný akční film. Ale pokud chcete vidět něco, kde si to týpek zaprasený od krve nepřátel rozdává 1 versus 10 a vyhraje, tak je Muž odnikud správná volba. V rámci tohoto žánru bych to označila za absolutní top mezi těmito „drsnými spasiteli“.

V současné době tvoří americký remake právě studio, které má na triku i Johna Wicka. Nevím, co na tomto nutně chtějí přetáčet a o kolik horší to bude. Můžeme jen doufat, že to neposerou, jako každý jeden remake, který se USA snažila dělat.

Zdroj obrázků: imdb.com