Recenze: Jé, Ježíšek! Kreativní a hravé úkoly s jasným tématem

Copak nám to ťuká na vrátka? Kuřátka to nebudou. Vánoce jsou za dveřmi, ale ještě před nimi chodí a naděluje Mikuláš. Já tu pro vás dnes mám tip na kousek, který se právě k mikulášské nadílce výborně hodí. Můžete jím doplnit obligátní čokoládu nebo mandarinku!

Kniha odkazující na klasické české vánoční zvyky a tradice přináší mimo poučení také množství hravých úkolů motivovaných Vánocemi od osvědčené autorky a oblíbené ilustrátorky Venduly Hegerové. Kniha zkrátí školkovým dětem, ale i malým školákům čekání na Vánoce a je doplněna spoustou návodů na tvoření, nápadů a poučení nejen pro děti. V závěru obsahuje kniha několik stran barevných příloh, které si děti mohou opatrně vystřihnout, nebo barevně okopírovat, slepit a dotvořit dle návodu či vlastní fantazie.

Velmi neprozíravě jsem publikaci Jé, Ježíšek! nestihla včas schovat, aby se k ní cácorka nedostala, takže už se mě každý den minimálně dvakrát ptá, jestli budeme tvořit a kdy už budou Vánoce. Chyba!

Na skvělou ilustrátorku Vendulu Hegerovou nenarážím poprvé. Už jsem vás provedla např. leporelem Pepo! Ty popleto! Prošli jsme si dva kousky z edice První čtení, to nic není, které Vendula Hegerová ilustrovala: Auta, vlaky, bagry taky a Co se šeptá v trávě. A v neposlední řadě pro nás vytvořila pomocníka v boji se správným vyslovováním písmenek a hlásek: Logopedické hádanky 2.

Už vím, že mně i cácorce autorčin dětský, ale přitom hravý styl velmi sedí. Je dostatečně detailní a především veselý. Což naprosto naplňuje i Jé, Ježíšek! V publikaci najdeme nějaké to povídání, ale rovněž i celou řadu úkolů, které s dopomocí a rodičovskou asistencí hravě zvládnou čtyřletá dítka, stejně jako samostatně ta sedmi či osmiletá.

Malí zvídavci si vyzkouší klasickou grafomotoriku, vybarvování, vystřihování, povídání a třeba i tancování. Plus samozřejmě nechybí psaní dopisu Ježíškovi, vystřihování a lepení betléma či tvorba vánočních ozdob a dekorací různého druhu. Záběr aktivit je vskutku široký a téma společné – Vánoce.

Na webu nakladatelství Portál si navíc ke knize můžete stáhnout doprovodný materiál k vytištění. A pokud by vám to stále bylo málo, Vendula Hegerová má vlastní virtuální obchůdek, kde najdete něco málo i zdarma plus různé další záležitosti k zakoupení – razítka, samolepky, karty, pexesa, puzzle, plecháčky či další knihy a pracovní listy s jejími osobitými ilustracemi. (které všechny můžou dál obohatit knížečku Jé, Ježíšek!)

Publikace Jé, Ježíšek! nese podtitul Zábavné hry, tvoření a recepty na předvánoční čas. Se svými 88 stranami je poměrně štědrá a neuvěřitelně kreativní. Přesně to máme s cácorkou rády. Baví nás vyrábění, vybarvování, povídání a inspirace není nikdy dost. V adventním čase je to navíc i zpomalení, zastavení a trávení společného času ať už u pečení, odpočinku nebo hraní her.

zdroj obrázků: nakladatelství Portál

Vendula Hegerová je úspěšná a oblíbená ilustrátorka a autorka dětských knih, úzce spolupracuje např. s časopisem Puntík. S jejími ilustracemi v Portále vyšlo mnoho knih určených pro předškolní děti a pro začínající čtenáře.