Recenze: Ostravský páter nás vezme na autentický výlet do období první republiky

Mám tu opět krásnou bichličku z nakladatelství Straky na vrbě. Jde sice o druhý díl série, ale znáte mě, s tím si málokdy lámu hlavu! Anotace mě zaujala, obálka je úžasná a lákavá, tak není nač čekat!

Na Ostravsku se dějí věci! Velká hospodářská krize žene z lesů vlky… A kdyby jen vlky! Taky vlchovce, hydrony, rusalky; stvůry i nadpřirozené bytosti. S těmi si ovšem místní služebník Boží a tajný agent Opus Dei, kněz Josef Bronský, dovede poradit. A stejně tak i s různými kultisty a satanisty… Má přece zastání v Matce Církvi, která za ním stojí. Jenomže, když máte někoho v zádech, nemusí to být vždy zrovna výhoda… Připravte se na prvorepublikové četnické příběhy okořeněné notnou dávkou paranormálna a tajemna!

Marek Skřipský se toho rozhodně nebojí. Pod jeho taktovkou se vydáváme na Ostravsko a spolu s hlavní postavou – Josefem Bronským – jdeme na pomoc nic netušícím spoluobčanům. Klacky pod nohy mu nebudou házet pouze nevyzpytatelná a zákeřná stvoření, ale i úřední šiml, aktivní blbci, lidská zvědavost a zbrklost, ale i osazenstvo četnické pátrací stanice.

Musím říct, že reálie dané doby má Marek Skřipský nastudované na výbornou, neboť během čtení vše – od mluvy, přes líčení prostředí i detailů ohledně života, pravomocí, atmosféry, prostě všeho – působilo neuvěřitelně autenticky!

Co se týče neznalosti prvního dílu série – Ostravská mystéria – pokud jste je nečetli, nic se neděje. Podstatné věci jsou vysvětlené. Příběh v Ostravském páterovi je rozdělen do osmi hlavních kapitol a můžete si je užít bez návaznosti na první knihu. Jestliže vás příběh, postavy i autorův styl osloví, není problém po jedničce sáhnout dodatečně.

Závěrečná věta z anotace naprosto trefně vystihuje, co od Ostravského pátera očekávat – prvorepublikové četnické příběhy okořeněné notnou dávkou paranormálna a tajemna. Odstavce mají tedy nejen lehce detektivní nádech, ale primárně se ponoříme i do fantasy zákoutí a nemusíme vymýšlet žádné novinky nebo extravagance. Bohatě si vystačíme s nadpřirozenem, které známe z pohádek (vodník, víly,…)!

Ano, je nutné podotknout, že některé pasáže jsou zdlouhavější a těžkopádnější, ale jsou protkané místy vtipnými, akčními i napínavými. Ostravský páter je dlouhý, ovšem  vyvážený a propracovaný. O možnost ilustrovat knihu byla vyhlášena soutěž, z níž jako vítěz vyšel Pavel Bláha. Ukázky některých dalších soutěžních obrázků máte možnost si prohlédnout na konci knihy.

Zdroj obrázku: nakladatelství Straky na vrbě

Marek Skřipský Ostravský páter