Recenze: K(n)oření života vás smíchy nepovalí, ale radost udělá svou přirozeností

Humor je neuvěřitelně individuální záležitost. Pokud se máme u knihy dobře bavit, musí nám být autorův styl alespoň trochu blízký. Řešením je přečíst si ukázku. Nebo – konkrétně v případě Miloše Knora, autora dnešní knihy – pustit si část jeho stand up výstupu a hned máte představu, jaký druh srandy můžete očekávat.

Místo návštěv doktora – kopec smíchu od Knora! I když to tak někdy nevypadá, jakýkoli den v jakémkoli roce může být plný smíchu. Důkazem jsou i glosy populárního komika Miloše Knora, které vám budou zlepšovat náladu od jara do zimy. Dá se doma vypěstovat ananas, aniž byste si přivodili smrtelné zranění? Jak vypadá hybridní hospodská hádka? A proč je Ježíšek neviditelný? To a mnoho dalšího se dozvíte v rozpustilých úvahách, se kterými najdete chuť do života za každé situace.

Mně osobně je styl humoru Miloše Knora velmi příjemný a blízký. Není vulgární, je velmi realistický a lidský. Co si pod tím představit? Vychází z reálných situací, které mohou kohokoliv z nás potkat dnes a denně. Vtip není vyhnaný ad absurdum, netlačí se na pilu. Ano, nepropukám v hurónské záchvaty smíchu, spíš se tak decentně usmívám a právě tím si mě K(n)oření života získalo nejvíc. Nemusím se za břicho popadat a mít unavenou bránici, abych byla spokojená.

Sedmdesát glos z běžného života (každá přibližně na dvě stránky) na sebe vzájemně nenavazuje a jejich témata jsou různorodá. Spojuje je právě milý a nenucený vtip, Milošova (ať už vykonstruovaná či skutečná) (ne)šikovnost a jakýsi přístup k životu alá brouk Pytlík – všude jsem byl, všechno umím, všemu rozumím a do všeho se hrnu s vervou sobě vlastní.

Díky formátu a rozsahu se jednotlivé kapitoly/glosy dají krásně dávkovat a číst prakticky kdekoliv  a kdykoliv: při čekání na autobus, v autobuse, v autě, o přestávce ve škole nebo v práci, večer před spaním, na záchodě – neskutečně variabilní záležitost! Slova z Miloše Knora padají přirozeně, český jazyk nijak neprzní a 192 stran uběhne jedna radost.

K(n)oření života je tedy velmi milým překvapením z domácích vod, které pohladí po duši, zvedne náladu, pobaví a potěší. Vhodné je třeba i jako dárek pro pomalejší čtenáře právě skrze krátké kapitolky a zachycení momentů z reálného života. Kdo z nás se třeba pokoušel namontovat zásuvku, naskládat nádobí do myčky, (ne)řešit MDŽ nebo Valentýna? Určitě každý máme trošku střelené nebo akční sousedy či přátele, případně musíme na ošetření do nemocnice a tak podobně.

PS: Text doplňují milé, černobílé, jednoduché a přesto trefné ilustrace paní Knorové, která se v ději rovněž celkem často objevuje.

zdroj obrázků: Albatros Media

Miloš Knor K(n)oření života