Recenze: Hypotéza lásky sází na klasiku a přidává pár odborných slovíček z biologie

Kniha Ali Hazelwood plní instagramové profily a facebookové knižní skupiny. Prý by mělo jít o nějaký hit TikToku? Chtěla jsem vědět proč, chtěla jsem nakouknout a podívat se, co je na Hypotéze lásky tak woooow. Upřímně? Nic.

Hypotéza lásky je příjemná oddechová romance, kdy nám rozkvete láska mezi doktorandkou Olive a kreténským profesorem Adamem. Děj se odehrává sice na Stanfordu a okolí a pak na konferenci v Bostonu, ale je to vcelku jedno. Nevíte, jak místa vypadají. Pokud nám Hazelwood hodí nějaký popis, tak jen stručný. Nevíme, jak to vypadá v bytě u Oliv, nevíme nic o katedře biologie. Vlastně ani nevíme, jak vypadají její nejlepší kamarádi. Hlavní hrdinka sice popíše svého milého, ale jediné, co si po přečtení pamatuji je, že to byl sexy vysoký namakaný alfa samec pomalu s nominací na nobelovu cenu za biologii.

O čem pak Hypotéza lásky vlastně je? O niterných myšlenkách Oliv a v bonusové kapitole i o pohledu Adama. Jde o miloučké vyprávění těžce profesně zaměřené kočky, která by se pro druhé rozdala – a její omluvy či návrhy někdy působí rozkošně úsměvně. Samotný příběh vlastně ničím nepřekvapí, hezky si projdeme nesmělými počátky, propadnutím lásce, krizí a rozdělením, aby se následně mohl konat velkolepý happyend.

Přemýšlím, co bych ještě k odpočinkové a zapomenutelné knížečce Hypotéza lásky dodala. Snad bych mohla hodnotit slovní zásobu? Překvapivě pěkně Hazelwood dokázala do romantického příběhu zakomponovat prostředí výzkumu. Nevěnovala mu moc prostoru, ale dost na to, aby kniha nebyla jak přes kopírák jako jiné studentka-profesor publikace. Tím se dostávám k té slovní zásobě! S využitím diskuzí o výzkumu či vnímání výuky a kladení nároků na postgraduální studenty se Hazelwood mohla rozepsat po jazykové stránce a využít ono “vědátorské mimoňovství” i v konevrzaci mezi hlavími postavami – což dodávalo další cukrový rozměr.

Závěrem bych Hypotézu lásky doporučila každému, kdo má nějaký splín či je škaredé počasí. 100% vám zvedne náladu, pohladí po duši  budete schopni dál fungovat v tomto neromantickém světě. No ano, taky bych si někdy přála žít v knize, kde bych byla malá, hubená, sexy, chytrá a měl o mne zájem chlap jako profesor Adam…

Zdroj obrázku: Databázeknih.cz

Ali Hazelwood Hypotéza lásky