Recenze: Letní Citronová vůně a jemné polibky vás vezme do Itálie

Stalo se vám někdy, že by k vám obal knihy promlouval? Třebaže se vám anotace zdá tuctová a nijak nevybočuje, je na knize něco, co vás k ní nepopsatelně táhne. Tak to přesně byl případ tyrkysově modrého kousku s názvem Citronová vůně a jemné polibky. Byl to přešlap či výhra?

Konečně přišel velký den, na který Kim tak dlouho čekala. Roky byla milenkou ženatého šéfa a usilovně mu pomáhala dokončit významnou zakázku, aby už nebyl závislý na své ženě a mohl se rozvést. Pak ale na závěrečné prezentaci veřejně ohlásil radostnou novinku – jeho manželka je těhotná. Zklamaná Kim opustila svůj dosavadní život a se zlomeným srdcem odjela do malého hotýlku u Gardského jezera, aby vymyslela, co bude dělat dál…

Řekla bych, že něco mezi. V případě této knihy hodně udělá vaše nálada. Jste-li připraveni na letní lehký romantický příběh, máte vyhráno. Toužíte-li však po něčem, co má hloubku, je nepředvídatelné nebo pikantně ostré až vulgární, jste vedle víc než ona pověstná jedle.

Lotte Römer přinesla příběh, který je jako stvořený na deku k vodě. Lehce si plyne po povrchu, ovane vás detaily z prostředí italského jezera Lago di Garda a přinese kouzelnou romanci, která sice začne velkým zklamáním, ale skončí sladkým happy endem. V knize nejde jen o Kim, ale i o osudy několika dalších postav (těhotná podváděná manželka a moc milý gay pár). Něco vás překvapí, něco naopak vůbec a budete to tušit takřka hned. Jak říkám – velký šok se konat nebude, čímž nechci příběh nijak shazovat.

Každá kapitola – a to mi přišlo jako velmi povedený prvek – má název po nějakém nápoji. Ať už je alkoholický či nikoli. Osobně bych místo použité třetí osoby více ocenila první, ale nedá se nic dělat. Rovněž v mém výtisku řádil tiskařský šotek. Některé strany jsou vytištěny krásně výrazně a jiné naopak velmi světle a na sluníčku skoro nečitelně. Někomu to nemusí vadit vůbec, ale vzhledem k faktu, že vidím prakticky jen na jedno oko, mě to docela rozčilovalo.

Letní atmosféra sálá nejen z obálky, ale i z obsahu. Jezero, slunce, citrony, bodrá majitelka penzionu, která je velice svérázná, má čuch na lidi, je tak trochu intrikánka, ale rovněž razí heslo, že dobré jídlo se dělá s láskou a má blahodárné účinky (pročež vás po většinu čtení bude neskutečně honit mlsná). Mimo lehkého romantického čtení navíc získáte skvělý tip na výletování. Lago di Garda je nádherné a města, která se v knize mihnou, skutečně existují. Můžete si tak vyhledat Limone, Sirmione, Navene a další. Všechna vypadají kouzelně a vybízejí k procházkám se zmrzlinou nebo drinkem v ruce!

Sladká jednohubka na horké dny, která možná neuchvátí, nicméně po duši pohladí a srdce romantika potěší. Víc bych k tomu nedodávala, protože vytknout prakticky nemám co. Citronová vůně a jemné polibky je to, co je – letní kousek, nad kterým nemusíte přehnaně dumat. U kterého si povzdychnete, maličko se možná začervenáte, trošku si zanadáváte, slzička vám neukápne, ale usmívat, tak usmívat se budete rozhodně a to po většinu času, kdy budete číst.

zdroj obrázku: cosmopolis.cz, amazon.com

Lotte Römer Citronová vůně a jemné polibky