Recenze: Šachmat je dobře rozehraná partie, která se neobešla bez much

Když ji miluješ, není co řešit. O čem je řeč? Doufám, že o pikantní erotice. Tak se totiž Šachmat na první pohled tváří. Vidíte ten odhalený pekáč buchet, hladkou hruď a zbytek ponechaný na vaší fantazii? Po všech těch standardních kravaťácích docela osvěžující změna (I když musím přiznat, že jsem spíš na chlupatější pánské hrudníky, ale každý máme své preference). Zpět ke knize!

Pořádně žhavé zážitky čekají hned za rohem. Rory nemůže Connora vystát a platí to i naopak. Ti dva si jdou po krku už od školních let, jenže zlomyslným hnutím osudu má teď Rory toho sexy parchanta nejen za souseda, ale dokonce s ním musí sdílet práci svých snů. V jejich rodném městě tak bude hodně dusno. Když se k sobě tihle dva přiblíží, může to skončit i vězením. Vypadá to, že oba chodí po světě jenom proto, aby se donekonečna vzájemně mučili. Dokážou srovnat všechny svoje rozepře a pochopí, že je to k sobě osudově přitahuje?

Šachmat je čistokrevná a nádherná ukázka ze šuplíčku hate-to-love romancí. V překladu to znamená „od nenávisti k lásce“ a bože, takhle z patra mě nenapadá názornější zástupce, než právě dnešní kousek. O co jde? Hlavní postavy se jednoduše nenávidí až do morku kostí. A jak už všichni víme (a nabízí se nám), je mezi nenávistí a láskou poměrně tenká hranice. Oceňuji, že tady ta nenávist nepadne hned z počátku a chvíli trvá.

R. L. Mathewson na děj nešla okatě, nablbne, zbrkle ani prvoplánově. Příběh vztahu Rory a Connora je nám sdělován ve středně dlouhých kapitolách, ve třetí osobě a bez střídání pohledů. Uděláme si krátký výlet do minulosti, protože ti dva se nemusí snad už od plenek, a jízda může začít. Smekám před tím, co dokázali vymyslet, aby jeden druhého pokořili a zároveň se i přes množství žabomyších válek většího či menšího rozsahu i dopadu dožili dospělosti.

Nastaly okamžiky, které mi přišly už přes čáru a vážně moc, na druhou stranu jsem se smála a nechala se řádky unášet skrz kapitoly a 320 stran až ke konci. Kdy mi bylo naprosto jasné, že chci od R. L. Mathewson číst něco dalšího. I když celou řadu věcí nakousla a nerozvedla nebo jaksi pozapomněla a jela v klidu dál.

První dva příběhy vyšly v letech 2015-2016 u nakladatelství Mladá fronta, které od roku 2021 spadá pod Albatros Media. Každý z dílů (a že je jich v originále 17) je o jiné dvojici – v anotacích se objevují jména známá i neznámá. Svého příběhu se tak dočkají nejen někteří Roryini bratři (možná i táta), ale i střelení bratranci.

Šachmat by klidně mohl stát i jako samostatný kousek. Má svůj závěr a série Žhavé pokušení (bude-li mít u nás pokračování) se jeví jako jedna z těch, kde se postavy z předešlých knih sem tam mihnou v dalších kouscích a lehounce přicmrndávají, avšak nejde o nic extrémně propojeného a propleteného jako je tomu například u sérií Melanie Moreland Vested Interest nebo ABC Corp.

R. L. Mathewson mě velmi mile překvapila lehkým, humorným a decentně pikantním stylem, příjemnými slovními přestřelkami a neotřelým prostředím (stavba a rekonstrukce domů). Zároveň má ale rezervy co se týče rozumné míry dramat, konfliktů, dotahování některých okamžiků, které nechala otevřené a bez dalšího povšimnuti, a i erotiku bych si (vzhledem k okolnostem) dokázala představit detailnější a zejména peprnější. Šachmat je tedy velmi čtivý, svižný a slibný, ovšem bez drobných much se neobešel.

zdroj obrázku: Albatros Media, Amazon, Pixabay

R. L. Mathewson Šachmat