Recenze: Sladké sny s Usínací sbírkou pohádek pro malé i velké

Kolik pohádek je moc? Čtyřicítka mi nezadržitelně klepe na dveře, přesto nedokážu odolat animovaným postavičkám, natož v jejich knižní podobě. Ke známým figurkám od Walta Disneyho se dnes přidávají i parťáci od Pixaru a společně nás v 16 příbězích zvou za dobrodružstvím.

Do říše snů s milovanými postavičkami z animovaných filmů.

Bez ostychu přiznávám, že jsem z Usínací sbírky pohádek mnohem nadšenější, než jsem byla z předchozích Strašidelných příběhů, které svítí ve tmě! Obě knihy jsou krásně a bohatě ilustrované, bytelné, na děti bych řekla, že dokonce až příliš váhově objemné, ovšem stále úchvatné. Přesto mě to k té dnešní, Usínací sbírce, táhne víc.

Čím je to způsobeno? Zaprvé je pohádek hned dvojnásobné množství a zadruhé jsou tu ty, které mám já osobně snad nejraději – za klasické Kráska a zvíře, Malá mořská víla a Popelka, a za ty novější například Ledové království, Rebelka a Coco. U čtení každé jsem se chvílemi přistihla při myšlence, zda z nich mám větší radost já či cácorka. Hltaly jsme je obě stejně nadšeně a dceřino komentování ilustrací a doplňující otázky, které mě zdržovaly od děje, mě dílem bavily a dílem rozčilovaly, neb jsem chtěla číst dál a ne neustále zastavovat.

Radost mi rovněž udělalo přívětivě velké písmo. Jsem vděčná, protože nosím brýle a kvalita mého zraku už není, co bývala. Stejně tak tomu může být například u babiček a dědečků. Nebo i u knihomolské omladiny v první či druhé třídě základní školy, která po této Usínací sbírce pohádek sáhne a větší písmo jim na čtenářské začátky sedne spíš než drobné blechy. Ilustrace jsou kapitola sama pro sebe. Naprosto úchvatné, barevné, pestré a věrné svým originálním příběhům a v poměru k textu přibližně 1:1.

Koho v knize najdeme, vyjma výše zmíněných? Peter Pan, Medvídek Pú, Šípková Růženka, Lví král, Bambi, Mickey a přátelé a další! Stran nás čeká 272 a je to tak pěkná bichlička. Ovšem poctivá, čtivá, která udělá radost nejen pod vánočním stromkem, ale třeba i k narozeninám nebo jen tak. Máte rádi pohádky od Disneyho a Pixaru a chcete kvalitní doplnění známých filmů a knih? Usínací sbírka pohádek je skvělá volba, ať už ji budete číst večer, ráno nebo v poledne! Důležité je, že budete čas trávit společně a nad knihou.

Maminkovské PS: Mnohokrát jsem si příběhy četla nejprve sama v klidu a tak říkajíc na tajňáka a až později večer s dcerkou před spaním. Zážitek a radost ze čtení mi to nijak nepokazilo. Naopak jsem měla možnost si jednotlivá dobrodružství přiblížit posléze i dětskýma očima, protože mrňata dokážou často přijít s otázkou či poznámkou, která by nás – velké – ani ve snu nenapadla.

zdroj obrázku: albatrosmedia.cz

kolektiv Usínací sbírka pohádek