Recenze: Královna šťastných katastrof není nadčasová ani strhující, ale rozhodně čtivá a roztomilá

Vneseme si do zimy špetku léta –  mám tu krásnou letně žlutou knížku s nenápadnou obálkou, kterým poslední dobou celkem propadám (myšleno obálkám, ne žlutým knížkám). Copak se pod ní ale ukrývá?

Kate Sweetová se proslavila organizací perfektních svatebních obřadů. Teď má ale plnou hlavu jiných věcí – konkrétně toho, že její nejlepší kamarádka ji nějakým způsobem dokázala uvrtat do přípravy křtu nového románu oblíbeného autora hororů. A co teprve, když se s Drakem Matthewsem konečně potká a zjistí, jak je pohledný, přičemž se jí ho povede nechtěně zmrzačit! Její uspořádaný život se rychle mění v noční můru jako z jeho knih.

Na zadní straně knihy stojí: Romantická komedie pro čtenáře Emily Henryové a Lauren Layneové. První jmenovanou si ze zvědavosti připisuji na seznam. Čím mi sedla kniha Láska naslepo od Lauren Layne, že dostala celkem vysoké hodnocení, zjistíte v recenzi. Pokud je uvedené srovnání pravdivé, máme nakročeno více než slibně!

…Imani má pravdu. Pracuje přece s nervózními matkami, omdlévajícími ženichy a rozklepanými hysterickými nevěstami. Jak těžké to může být s jedním spisovatelem?…

Ne nadarmo se říká, že první dojem je důležitý. Jenže když klientovi nejprve skočíte kolem krku a vzápětí ho skoro zmrzačíte, máte o problémy postaráno. A to zdaleka není vše, co se během první pracovní schůzky hlavních hrdinů semlelo. Velkou roli sehrály i oboustranné předsudky.

Obecně tleskám, že Dylan Newton šla sice romantickou a humornou cestou, nicméně nebála se ani naťuknout – byť jen povrchově – i vážnější témata. Která? Nedorozumění v rodině, rodičovská očekávání, rodinné tradice, komunikační problémy, touha budovat kariéru a nevzdat se jí, předsudky, které s sebou nesou určitá povolání a tak podobně. Tím totiž Královnu šťastných katastrof dost pozvedla z obyčejné lovestory na něco víc.

…Reálné ženy byly daleko hůř čitelné než hrdinky jeho knih a snažit se jednat jako románový hrdina, který říká správné věci ve správný okamžik, není možné…

Klasických romantických příběhů totiž najdeme na poličkách v knihovnách či knihkupectvích celou řadu. Skoro bych se nebála říct, že dokonce hromady. Je proto velmi osvěžující najít knihu s přidanou hodnotou, která se něčím odlišuje, i když zase ne tak výrazně, aby byla dlouhodobě zapamatovatelná. Co si budeme namlouvat, za dva až tři měsíce budu mít potíže si vzpomenout, o čem byla, ale to je zase na úplně jinou diskusi.

Dnes je důležité vyzdvihnout, že příběh Kate a Drakea má hlavu a patu a je skvostně vtipný. Obsahuje jen malou špetičku erotiky ve druhé polovině a jinak se nese ve velmi něžném a pomalém duchu. Kdyby si Dylan Newton odpustila ono dramatické klišé před velkým finále, bylo by to dokonce na plný počet hvězd. Královna šťastných katastrof je nenáročný, návykový, něžný slow burn příběh o lásce dvou lidí, kteří si k sobě chvíli hledají cestu, než se konečně odhodlají přiznat si své city.

„A,“ pokračovala a za ruku ho táhla z výtahu a vedla ho ke dveřím na obou stranách chodby, „budu tě muset požádat, abys místo toho šel do mého pokoje. Víš, já jsem troufalá byla. Hodně.“
Drake klopýtl. „Počkej. Tys vzala kondom?“
Kate kartou odemkla dveře a celá tvář jí zčervenala. Vyzývavě k němu pozvedla bradu a zavrtěla hlavou. „Ne. Vzala jsem jich devět.“

Tleskám vtipným dialogům, milým postavám i některým klišé, která jsou ale vesměs pojata s citem. Rozhodně budu nedočkavě vyhlížet další příběh, tentokrát v hlavní roli s Drakeovým bratrem a Kateinou nejlepší přítelkyní. Lehký, nepřeplácaný styl Dylan Newton mi sedl a je skutečně celkem podobný Lauren Layne, která mi rovněž dělala radost. Možná to není nadčasové a strhující, ale rozhodně čtivé a roztomilé.

zdroj obrázku: Metafora.cz

Dylan Newton Královna šťastných katastrof