Recenzia: Keď sa stretne sexi mimozemšťan s citlivou policajtkou a nie je to porno

Každý z nás trávi čas vo vlaku svojím spôsobom. Babky sa prihovárajú náhodným spolucestujúcim a ohovárajú zdravotníctvo, ktorému vďačia za život. Ja si rád čítam brakové knižky všetkých druhov od Kulhánka až po harlekýnky. A keďže vlakom cestujem relatívne pravidelne a jednu harlekýnku zložím za tri cesty, tak sa môžete tešiť na nepravidelne pravidelný seriál o tom bizarnom a menej bizarnom, čo sú schopné autorky ženských románov vymyslieť za dojemné a často nechcene zábavné príbehy.

Toľko úvod, poďme sa pozrieť na zúbky dielku s názvom Milenci z hviezd. Možno nebudete prekvapený, ale knihu som kupoval kvôli názvu. Ženský román a sci-fi, vravel som si, že to bude šmak. No a dočkal som sa priam nadpozemsky brakového čitateľského zážitku.

Hlavný hrdina je sexi mimozemšťan z budúcnosti so silou Supermana (s ľudským telom samozrejme, pretože jeho matka je zo Zeme). Ona je krehká a zároveň drsná emancipovaná policajtka. On sa vďaka teleportačnej technológii dostane na Zem. Cool. Ona ho nájde nahého uprostred snehu a odvezie si ho domov. Nahého. Vtedy som pri čítaní spozornel. Ale samozrejme prvú noc k ničomu nedôjde. Škoda. On je z racionálnej planéty, kde ženy nemajú prsia a sú mimoriadne efektívne. To musí byť veľmi smutný svet bez prsníkov. Ona je výbušná a emocionálna, čomu On nerozumie a zároveň ho to priťahuje. No a samozrejme sa do seba šialene zamilujú, lebo…protiklady sa priťahujú. Uúú, samé iskričky. Ona dlho netuší, odkiaľ On prišiel. No ty kokso, celý ostrov rieši príchod mimozemšťanov a tebe nepríde trocha čudné, že sa ti pred autom zjavil nahý chlap s „amnéziou“? On svoj pôvod tají, pretože sa bojí nespútanej lásky k Nej a uvedomuje si, že do tohto času a priestoru neplatí. Čo ak to ale osud chce inak? Čo chce on, čo chce ona? Všetko sa samozrejme skomplikuje ešte viac, keď do príbehu vstúpi zlá vedkyňa a do konca nie je jasné, ako príbeh lásky mladého polomimožemsťana a policajtky z Castle Mountain dopadne. To sa mi náhodou na knihe páčilo, až naozaj na konci sa dozvieme, či má tento nepravdepodobný pár šancu na lásku.

Samozrejme sa dočkáme klišé ženského brakového románu, a to soft porno prvkov. Vždy ma fascinuje, keď sa v ženskom románe stretnem s popisom nadrozmerných pohlavných orgánov mužov, ktoré sú také veľké, že sa do vagíny ledva vopchajú, ale aj tak spôsobujú rozkoš hodnú tantrického majstra. No a hádajte, akýže je úd nášho ne-pozemského hlavného hrdinu?

Aj napriek spomenutej výhrade považujem Milencov z hviezd za zábavné, správne naivné a svižne napísané sci-fi béčko o láske s príjemnými charaktermi. Sci-fi prvky knihu robia zaujímavou a príjemne spestrujú tradičné schému o protikladoch rozumových mužov a emočných žien. A uznajte, kto aspoň raz nesníval o tom, že sa mu v snehovom závoji zjaví sexi nahý muž alebo žena z vesmíru? No ja nie, ale fantázii sa medze nekladú a pokojne sa v diskusii priznajte.

Milenci z hvězd JoAnn Rossová